Site Overlay

Odpowiednie pory spożywania posiłków – klucz do zdrowej diety

Odżywianie jest jedną z najważniejszych potrzeb ludzkiego organizmu. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że powinno się jeść posiłki o określonych porach. Spokojnie, czytając dalej, dowiesz się, co ile godzin powinno się jeść.

Wiele osób zastanawia się, czy pora posiłków ma wpływ na odchudzanie. Z jednej strony tak, ponieważ wtedy dostarcza się organizmowi równe porcje pożywienia, dzięki czemu cały czas ma sporo energii, a układ trawienny jest stale pobudzony do pracy. Warto zauważyć, że jedzenie np. jednego, wielkiego posiłku każdego dnia powoduje, że metabolizm zwalnia, a organizm odkłada niektóre składniki „na później”, co prowadzi do wzrostu masy ciała. Jednak należy zaznaczyć, że konieczne jest skupienie się przede wszystkim na składnikach swoich dań, ponieważ to one mają główny wpływ na wzrost lub utratę wagi. Jedzenie w określonych, regularnych porach sprawia, że reguluje się gospodarka węglowodanowa, a także istnieje mniejsze ryzyko zachorowania na cukrzycę lub choroby serca.

Jak powinien wyglądać żywieniowy harmonogram?

Nierzadko ludzie zastanawiają się, ile najwięcej może minąć od przebudzenia, do śniadania? Nie ma większych zasad w tym zakresie, ale zaleca się spożywanie pierwszego posiłku około godzinę po przebudzeniu, ponieważ później organizm (zależnie od jego predyspozycji i parametrów) może zacząć odczuwać braki glukozy, co prowadzi np. do obniżenia skupienia.

Przyjmuje się, że należy spożywać co najmniej trzy posiłki, najlepiej jednak postawić na 5 posiłków dziennie. O której godzinie je jeść? Wszystko zależy tak naprawdę od danego człowieka. Niektórzy wstają o 5 i kładą się o 21, inni budzą się dopiero w południe itd. Z tego powodu uważa się, że najlepsze jest jedzenie co niecałe dwie godziny (gdy chodzi o 5 potraw na dzień). To istotne, ponieważ dietetycy uważają, że należy respektować tak zwaną lukę nocną, czyli 12 godzin przerwy między kolacją, a śniadaniem.

Ostatni posiłek również jest ważny, a wiele ludzi popełnia w jego przypadku błędy. Kiedy jeść kolację? Najlepiej około 2-3 godziny przed położeniem się spać. Metabolizm bowiem zwalnia nocą, przez co spożywane późno jedzenie może się odkładać w organizmie, co wpływa na przyrost masy ciała. To szczególnie istotne dla osób, które są na diecie redukcyjnej. Zaleca się także, by zakończyć dzienny harmonogram żywieniowy lekkim posiłkiem.

Jak widać, trzymanie dobrej diety nie należy do trudnych zadań. W głównej mierze należy zadbać o nastawienie, samozaparcie i sumienność, a wtedy wytrwamy w niej bez większych problemów.

Dodaj komentarz

Copyright © 2021 | Pijnazdrowie. All Rights Reserved. | Odżywienie